24 Apr 07
Κέρδος ή Καινοτομία; A Google related story…
Okay, νομίζω ότι η εικόνα στα αριστερά κάνει αρκετούς developers και γενικά technology related guys να τους τρέχουν τα σάλια. Πολλοί [including me] θα ήθελαν έστω να περάσουν μια μέρα στα Google HQ -a.k.a. GooglePlex- και να αφήσουν τον εγκέφαλο τους να διεγερθεί στο υπέρτατο σημείο από διάφορες ιδέες, εικόνες, καινοτομίες.
Το τελευταίο ίσως είναι το πιο σημαντικό στην Google, έτσι ήταν στην αρχή, πόσο θα συνεχίσει να είναι;
Βάσει αυτού του πολύ διαφωτιστικού “χάρτη” μπορούμε να διαπιστώσουμε ότι οι εξαγορές της Google [παρουσιάζονται και αυτές των Microsoft & Yahoo] παρουσιάζουν έναν τρελό ρυθμό άυξησης τα τελευταία χρόνια με αυτές του 2006 να είναι περίπου 11!
Ναι, πολλοί μπορούν να το δουν αυτό ως λογικό αφού βάσει μεγέθους η εταιρία μπορεί να εξαπλωθεί άνετα σε πολλούς τομείς και να συνεχίσει να είναι επιτυχημένη. Άλλα μήπως αυτό επηρεάσει τον καινοτόμο χαρακτήρα της; Με το προσωπικό σε διάφορα τμήματα να διπλασιάζεται και γενικά να ακολουθεί μία αυξητική τάση ίσως αλοιωθεί ο χαρακτήρας της εταιρίας. Στον τομέα της εφευρετικότητας και της ανάπτυξης πάντα.
Πόσες εταιρίες δίνουν το 20% του χρόνου εργασίας για αφωσίωση σε projects που είναι αποκλειστικά πόθος ένος εργαζόμενου; Δεν νομίζω να είναι πολλές, ίσως να μετριούνται στα δάχτυλα, όμως έτσι γεννήθηκαν μέσα απ’την Google εφαρμογές όπως το Adsense ή το Google News που συνδυάζουν κέρδος και καινοτομία!
Είμαι περίεργος να δω πως η Google θα διαχειριστεί τις εξαγοραζόμενες εταιρίες και το υλικό τους ωστε να το ενσωματώσει στις υπηρεσίες της. Μέχρι στιγμής συνήθως το “μεταμορφώνει” σε google-something application [βλ. Keyhole -> Google Earth] και πολλές άλλες το πάει παρά πέρα συνδιάζοντας αρκετές εφαρμογές για να φτάσει στον τελικό σκοπό της. Μήπως όμως έτσι ξοδεύει πανέξυπνους και εφευρετικούς ανθρώπους στο να κάνουν παραμετροποίηση, αλλαγές και customization σε διάφορες εφαρμογές με αυτοσκοπό το καθαρό κέρδος ανεξάρτητα απ’την καινοτομία αυτών; [π.χ. Για να χτυπήσει τον ανταγωνισμό] Θυσιάζοντας έτσι μερικές -τυχαίες- ευκαιρίες για νέες υπηρεσίες -ή εξέλιξη παλιών- που στο τέλος θα της απέφεραν και μεγαλύτερα κέρδη αλλά και ακόμα περαιτέρω ισχυροποίηση στην αγορά;
Είναι ένα μεγάλο ζήτημα που αφορά -πλέον- έναν μεγάλο οργανισμό που ίσως αρχίζει εσωτερικά να μεταλλάσεται και να χάσει τις αρχικές του αξίες που τον καθιέρωσαν στην κορυφή.
Σου άρεσε το θέμα; Πάρε το RSS feed για να διαβάζεις παρόμοια άρθρα!
Κανένα Σχόλιο
Η γνώμη σου