30 Sep 09
pc1.gr και δικαίωμα υπαναχώρησης.
Ή αλλιώς η χαζομάρα του να αγοράζεις από e-shops που δεν τα “ξέρεις”. Πότε δεν είναι αργά όμως για να τα μάθεις!
Η ιστορία ξεκίνησε με μία παραγγελία που έκανα πρόσφατα στο PC1.gr και εντός των αντικειμένων ήταν και το Powermust 1000VA της Mustek. Έχοντας την εμπειρία του παλιού και αθόρυβου σχετικά UPS των 800VA της ίδιας εταιρίας δεν το έψαξα αρκετά ομολογώ. Η παράδοση, αναπάντεχα [ θα αναλύσω παρακάτω ] έγινε μέσα σε 36 ώρες απ’ την υποβολής της κι ενώ τα προϊόντα ανέγραφαν “Κατόπιν παραγγελίας”!
Η διαδικασία γνωστή. Προσεχτικό άνοιγμα του UPS, εγκατάσταση στην μπρίζα για φόρτιση… και τότε με “χτύπησε” ο θόρυβος! Όχι απλά θόρυβος δηλαδή, αλλά κανονική ηχορύπανση. Όπως ήταν, το συσκεύασα με προσοχή και το έφερα στην αρχική του κατάσταση. Το μόνο που ήταν διαφορετικό πλέον ήταν η ανοιχτή συσκευασία [ κουτί ] από το κοπίδι.
Σαν λογικός καταναλωτής, επικοινώνησα άμεσα με το τμήμα πωλήσεων της εταιρίας και ζήτησα την επιστροφή του προϊόντος επειδή δεν ήμουν ικανοποιημένος και δεν κάλυπτε τις ανάγκες μου. Για να λάβω μία καταπληκτική απάντηση/άρνηση απ’ τον πωλητή, τρομερή ερμηνεία της νομοθεσίας και πολλά άλλα μαργαριτάρια.
Η αρχική απάντηση λοιπόν έλεγε ότι εφόσον δεν είναι ελλατωματικό το προϊόν δεν έχω δικαίωμα επιστροφής του. Έτσι ήταν η πολιτική της εταιρίας λέει. Στο site όμως έλεγε άλλα:
Επιστροφές γίνονται δεκτές σε διάστημα 14 ημερών από την ημερομηνία αγοράς.
Βασική προϋπόθεση είναι το προϊόν να βρίσκεται στην αρχική του συσκευασία όπως αυτό παραδόθηκε από το κατάστημά μας.
Η αρχική συσκευασία ερμηνευόταν από τον πωλητή ως μη ανοιχτή συσκευασία! Βρε τι να επέμενα εγώ ότι η νομοθεσία Ελλάδας & Ευρώπης λέει άλλα, τον χαβά τους.
Είχα αρκετή βοήθεια και από τον @dealsend [ τον οποίο ευχαριστώ και δημόσια ] για να βρω ακριβώς τι ισχύει σχετικά με τα δικαιώματα μου ως καταναλωτή σε αυτή την περιπτωση. Και η ΕΕ μέσω οδηγίας, αλλά και ο Νόμος 2251/1994 [ με όλες του τις τροποποιήσεις ] λένε τα ίδια: Σε κάθε συναλαγή εξ αποστάσεως ο καταναλωτής έχει ένα διάστημα [ τουλάχιστον 7 ημερών ] να επιστρέψει το προϊόν στην αρχική του κατάσταση χωρίς καν να πρέπει να αιτιολογήσει την απόφαση του.
Τα ανέφερα σε νέα επικοινωνία με το PC1.gr για να λάβω εκ νέου την ίδια απάντηση, αυτή την φορά με την οδηγία να προέρχεται από τον “υπεύθυνο”, του οποίου τηλεφώνημα αν και περίμενα δεν έλαβα ποτέ. Κι εδώ γίνεται γελοίο το θέμα. Ζήτησα εκ νέου να μιλήσω με κάποιον προϊστάμενο, αλλά “γειώθηκα” με την αιτιολογία ότι είναι “εκτός” και θα επικοινωνήσει αυτός μαζί μου όταν και αν μπορέσει!!! Και όταν ζήτησα το όνομα του; “Δεν δίνουμε τέτοια στοιχεία κύριε, είναι απόρρητα”…
Η καταγγελία έχει ήδη φύγει προς κάθε ενδιαφερόμενη αρχή και το κερασάκι είναι αυτό το post γιατί πραγματικά με έφτασαν στα όρια μου με την συμπεριφόρα τους.
Και για να μην ξεχάσω τα περί παράξενης γρήγορης παράδοσης της παραγγελίας, θα αναφέρω ότι υπάρχει πολύ στενή σχέση PC1.gr και E-Shop.gr [ με βανάκι του δεύτερου ήρθε η παραγγελία, ίδια προϊόντα, logistics, κουτιά ] για το οποίο έχει γίνει κουβέντα και στο TheLab.gr αλλά και στο ADSLgr.com. [ προς πληροφόρηση όλων ]
Πραγματικά πρέπει κάποια καταστήματα να σταματήσουν να μας υπολογίζουν ως καταναλωτές χωρίς δικαιώματα και αυτό είναι στο χέρι μας.
Σου άρεσε το θέμα; Πάρε το RSS feed για να διαβάζεις παρόμοια άρθρα!
9 Σχόλια
Η γνώμη σου
Εντάξει, απλά οι άνθρωποι βαριούνται να μπουν στη διαδικασία επιστροφής των προϊόντων. Είναι τραγικοί.
Προχώρα και μην διστάζεις.
Θα δικαιωθείς, απλα κοι μόνο το οτι μετάνοιωσες, ειναι αρκετο για να υπαναχωρήσεις.
Το παρακολουθώ…
to ekana twitt
madimitris Προσοχή στο e-shop http://www.pc1.gr ΔΕΝ ΣΕΒΕΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ… ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ http://tinyurl.com/yafu82u
ok, κόκκινη κάρτα
Για μένα ¨οπως το καταλαβαίνω υπάρχουν τέσσερεις περιπτώσεις:
α) βλεπω τη συσκευασια, και αν δεν ειναι το μοντελο που παραγγειλα, γιατι να την αποσφραγισω ? Την επιστρεφω αμεσως για αλλαγη.
β) την συνδεω και δεν παιζει, την επιστρεφω μαζι με ολα τα συμπραγκαλα και στην αρχικη της συσκευασια με χαρακτηρισμο DOA, δηλαδη “Πεθαμενη Κατα Την Αφιξη”. Πρεπει να παραλαβω αλλη χωρις χρεωση μου των μεταφορικων.
γ) την ανοιξα, επαιξε και μετα απο 5 μηνες χαλασε. Ισχυει το καθεστως της εγγυησης
δ) την ανοιξα, επαιξε αλλα δεν μου αρεσει. Ας προσεχα !
*Δοκιμάσε πάντως και τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο 1520.
Grecomaskaras καταλαβαίνω την λογική σου αλλά δεν συμφωνώ, ούτε εγώ, ούτε η νομοθεσία. Μιλάμε για αγορές εξ αποστάσεως.
Σου παραθέτω και παράγραφο σχετική από πρόσφατο άρθρο του ADSLgr.com:
Τελικά τι έκανες με το pc1;
Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε την κατάληξη της ιστορίας!
Απλά να πω πως από αυτά που διαβάζω στο Internet, το να επιστρέψει κάποιος κάτι που αγόρασε από internet και δεν του άρεσε είναι κάτι πολύ συνηθισμένο στο εξωτερικό. Ιδιαίτερα σε reviews Αμερικάνων το διαβάζω συνέχεια.
Στην Ελλάδα, επειδή δεν τους έχουμε συνηθίσει έτσι, οι μαγαζάτορες το θέλουν σφραγισμένο για να το ξαναπωλήσουν άμεσα.
Μήπως είναι ώρα σιγά σιγά αυτό να αρχίζει να αλλάζει?
Χρειάζεται πιστεύω ο νομοθέτης να το θέσει ξεκάθαρα πως δίνεται τέτοιο δικαίωμα, για να μην τσακωνόμαστε με τους μαγαζάτορες σχετικά με την ερμηνεία του νόμου, αλλά και να προστατεύσει τους τελευταίους από πιθανή κατάχρηση του δικαιώματος αυτού.
p.s. Αρνητική κριτική στο skroutz προσπάθησες να κάνεις? Μερικές φορές βοηθάει πολύ… Πάρα πολύ!
Καλησπερα χρονια πολλα.Εκανα μια παρραγελλια απο pc1.gr την οποια θελω να την ακυρωσω,αλλα δεν βρισκω το πως μηπως καποιος απο εσας γνωρισει πως να την ακυρωσω?