netfreaks.gr | internet crossroad

06 May 09

PCW / Στηλή Reset / Δ. Καρέτσος & Hosting


Ξεφυλλίζοντας το τελευταίο PC World [ όπως κάνω πάντα ] έπεσα κατά τύχη στο μονόστηλο του συντάκτη Δημήτρη Καρέτσου, ονόματι Reset που μιλάει σχετικά με Hosting. Για να ακριβολογώ ο τίτλος είναι “Hosting για γέλια”. Δεν περίμενα να διαβάσω κάτι τέτοιο από έναν συντάκτη σε περιοδικό τεχνολογίας [ + τηλεοπτικό παρουσιαστή ] ώστε να με αναγκάσει να γράψω. Θα μου πεις γιατί να γράψεις, γιατί δεν στέλνεις ένα e-mail στον συντάκτη ή και στο περιοδικό;

Έχω συνεργαστεί [ δημιουργία διαγωνισμού ] με το PCW – προ της εξαγοράς του – σε θέματα Hosting και το ίδιο έχει αναφέρει το netfreaks.gr σε ανύποπτο χρόνο μετά από καιρό στις σελίδες του. Αλλά αυτό δεν λέει κάτι. Στις σχετικές δημοσιεύσεις θα δεις ότι κριτικάρω δημόσια όταν διαβάζω κάτι όταν θεωρώ πως έχει σημασία. Και ιδιαίτερα στον τομέα του Web hosting, είμαι “ευαίσθητος”.

Δεν μπορώ να αναδημοσιεύσω ολόκληρο το μονόστηλο του συντάκτη, όποτε ας δούμε επιγραμματικά τι αναφέρει. Στην ουσία είναι η “περιπέτεια” του, στην αναζήτηση web hosting. Όμως απ’ τις πρώτες κιόλας γραμμές υπάρχουν υπερβολές και αναλήθειες που συνεχίζουν μέχρι τέλους: Αποφάσισε αρχικά να πορευτεί με την Forthnet [ ποτέ ένας ISP δεν παρείχε hosting ποιότητας σε end user ] και του φάνηκε λίγο το 1GB αποθηκευτικού χώρου, αλλά του άρεσε το unlimited data transfer!

Έχω ξαναπεί ότι δεν υπάρχει η λέξη UNLIMITED στο διαδίκτυο, τελεία. Δεν ισχύει αυτό! Πέραν αυτού, το 1GB αποθηκευτικού χώρου είναι υπερβολικό και στις περισσότερες των περιπτώσεων θα χρειαστούν χιλιάδες εικόνες ή άλλα αρχεία και μία αλόγιστη χρήση της βάσης δεδομένων για να γεμίσει. Πρέπει να ξέρουμε αν αναζητάμε web hosting ή αποθηκευτικό χώρο στο cloud εν τέλει. [ να είμαι και μέσα στο trend του σύννεφου ε;  cheese ]

Και συνεχίζει… Φεύγοντας από Forthnet.

Στην μέση του μονόστηλου ξεχωρίζει το “pullquote” που αναφέρει:

“Κανοντας host το site μου στο εξωτερικό γλύτωσα €6.000!”

Πόσο ανεύθυνη είναι μία τέτοια δήλωση; Η αναφορά έχει να κάνει με την χρέωση της Forthnet, για το έξτρα 1GB αποθηκευτικού χώρου ανά μήνα που όπως αναφέρει ο Δ. Καρέτσος ανέρχεται στα 500€… Δεν λέει όμως ότι αυτό είναι το ετήσιο κόστος και το συγκρίνει με το κόστος των 150GB χώρου στο μαγευτικό εξωτερικό. Δεν θα κρίνω την τιμολογιακή πολιτική της Forthnet, αναφέρεται ρητά στις σελίδες της. Ούτε είμαι απόλυτος σχετικά με επιλογή παροχέα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Όλα έχουν τις παραμέτρους τους και ο χρήστης καλό θα είναι να γνωρίζει τι και γιατί το πληρώνει!

Το κατά πόσον έχει ανάγκη το μόλις 1.5Terabyte transfer / month που βρήκε με 4,8€ δεν μπορώ να το ξέρω. Πάντως γνωρίζω πολλά sites με δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες ανά μήνα που δεν ξεπερνούν τα 10 ή 15GB data transfer. [ και όχι bandwidth που είναι το εύρος γραμμής ]

Είναι παραπληροφόρηση τέτοιου είδους άρθρα από περιοδικά πληροφορικής και το θεωρώ ανήθικο καθώς με αυτές τις λίγες γραμμές, κατηγορώντας την Forthnet [ καλώς ή κακώς, δεν με νοιάζει, το Web Hosting δεν είναι καν δευτερεύουσας σημασίας υπηρεσία στην εν λόγω ] παίρνει η μπάλα όλο τον κλάδο των Ελληνικών εταιριών που παρέχουν φιλοξενία στο διαδίκτυο.

Δυστυχώς Κ. Καρέτσο, Web Hosting δεν είναι η “ενοικίαση 1/1.000 ενός σκληρού δίσκου” όπως λανθασμένα θεωρείτε και κλείνετε με αυτό το μονόστηλο σας. Είναι πολλά παραπάνω και καλό θα ήταν να μην μπερδεύετε τους αναγνώστες μίας χώρας που η τεχνολογική της παιδεία είναι έτσι κι αλλιώς σχεδόν στο μηδέν.

Σου άρεσε το θέμα; Πάρε το RSS feed για να διαβάζεις παρόμοια άρθρα!

Socialize


12 Σχόλια

  • MiKe-Dee 06/05/2009 at 08:08

    Σε πρώτη φάση θέλω να συμφωνήσω μαζί σου σε ότι αφορά το unlimited, άλλωστε τον Δεκέμβρη του 2007 έγραχα και εγώ αντίστοιχο post στο blog μου (http://www.mihalos.gr/?p=102) καθώς άρχισα να νιώθω πολύ βλάκας βλέποντας σε μεγάλες εταιρείες hosting (κυρίως ξένες) να προσφέρουν unlimited bandwith. HELLOOOOOO!!! ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΒΛΑΚΕΣ!!!!!!

    Σε δεύτερη φάση θεωρώ και εγώ άκυρη εντελώς τη σύγκριση hosting του εξωτερικού με τα Ελληνικά δεδομένα αν και νομίζω πως και οι δυο είναι χρήσιμοι απλά μπορούν να σε εξυπηρετήσουν σε διαφορετικούς τομείς.

    Μπράβο, χρήσιμο post, let’s spread the word…

  • Νίκος Παπανώτας 06/05/2009 at 08:38

    Νομίζω πως είναι λογικό στην χώρα μας που η επαγγελματική φύση του internEt είναι κάτι πολύ καινούριο να ακούς τέτοιες ανακρίβειες. Επίσης πολύ λογικό για κάποιον μή σχετικό το να θεωρεί καλύτερο ένα πλάνο “unlimited data transfer” αφού δέν μπορεί να καταλάβει πώς προκύπτει αυτό (και οτι τελικά είναι μεγάλη μούφα αφού unlimited transfer πρακτικά σημαίνει οτι ο πάροχος δέν ελέγχει καθόλου την γραμμή του και όποιος πάρει bandwidth πήρε….)

    Πάντως για να λέμε και του στραβού το δίκιο οι ISPs στην Ελλάδα το έχουν παρακάνει και με τις χρεώσεις και με τις υπηρεσίες τους. Δυστηχώς την πάτησα γιατί κάποτε είχα έναν server στην Otenet, ωστόσο αυτό είναι καλό γιατί δίνει την δυνατότητα σε ανθρώπους που ξέρουν τι κάνουν, να μπούν στην αγορά.

  • netfreak 06/05/2009 at 11:55

    @Mike-Dee: Πολύ θετικό το post & το comment! Είναι απλά όπως τα έγραψε ο εν λόγω και μπορούν να μπερδέψουν ως και κάποιον με αρκετές γνώσεις.

    @Νίκο: Και μη σχετικός να είναι, απ’ την στιγμή που ως συντάκτη του περιοδικού θα τον εμπιστευτούν οι 5000 π.χ. απ’ τους 20-30.000 που θα τον διαβάσουν, είναι πρόβλημα. Γι’ αυτό εξοργίστηκα τόσο.

    Το θέμα με τους ISPs είναι “χρόνιο”. Απ’ την στιγμή που δεν είναι αυτή υπηρεσία με μεγάλο profit margin γι’ αυτούς την καράχρεώνουν και τελικά ούτε την υποστηρίζουν σωστά.

  • Apostolos 19/05/2009 at 07:42

    Βασικά, ποια η διαφορά ανάμεσα σε (unlimited) bandwith και data transfer? Εγώ πάντως με τη Hostgator, πλήρωσα γύρω στα 90€ (είχα Coupon Code) μαζί με ελληνικό domain .gr από έλληνα registar και δεν μου έχει παρουσιάσει πρόβλημα. Και έχει και γαμώ specs. Την συστείνω πάντως τη Hostgator ανεπιφύλακτα!

    Όσων αναφορά το PCW, Βίκτωρα, με έχει και απογοητεύσει και εμένα *πάρα* πολύ. Ήταν πριν 3 χρόνια το πρώτο περιοδικό που έπαιρνα για PCs αλλά και το τελευταίο. Οι συντάκτες πρέπει να είναι άσχετοι – έως και πολύ άσχετοι μερικές φορές. Απορώ πως τα γράφουν. Είχα σταματήσει να το έπαιρνα – πέρσι σε κάποια φάση βγάζει headline Mac vs. PC και λέω άντε να το πάρω να δω τι λένε. Δεν έχω δει μεγαλύτερη προπαγάνδα υπέρ PC από οποιονδήποτε άλλον (εξαιρώντας την Microsoft στα Fail Laptop Hunder ads πρόσφατα). Έλεος!

  • Γιώργος 19/05/2009 at 08:06

    Για το άρθρο: Δεν το έχω διαβάσει το άρθρο, οπότε δεν μπορώ να πάρω θέση. Όσα λες και με τα κομμάτια που δίνεις είναι σωστά.

    Για τον φίλο apas: Για το τελευταίο κομμάτι του σχόλιου σου. Το περιοδικό μπορεί να γράφει ΌΤΙ θέλει. Είτε αυτό είναι προπαγάνδα είτε οτιδήποτε άλλο. Αν δε σου αρέσει μη το αγοράζεις / μη το αγοράσεις ποτέ ξανά. Θεωρείς αηδία την προπαγάνδα για τα PC? Δεν σου άρεσε η κίνηση της Microsoft. Η APPLE ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΣΕ ΕΧΕΙ ΕΝΟΧΛΗΣΕΙ?

    Φιλικά πάντα..

  • Apostolos 19/05/2009 at 08:19

    Μα σου λέω είχα σταματήσει να το αγόραζα. Έτυχε απλά.
    Όσο για τις διαφημίσεις της Apple, όχι δεν με πείραξε. Είναι διαφορετικός ο τρόπος με τον οποίο οι δύο εταιρείς παρουσιάζουν τις διαφημίσεις τους.

  • stratosg 19/05/2009 at 08:21

    Θα ξεκινησω απο το ασχετο. Το flaming για διαφορετικες πλατφορμες ειναι απλα ΑΚΥΡΟ. Το να συγκρινω ενα καρπουζι με ενα πορτοκαλι, απλα επειδη και τα δυο ειναι φρουτα, δειχνει ποσο ανωριμος ειμαι. Το PC ειναι PC, ειναι POSIX compatible (ενταξει και το MAC τωρα πια) δινει τις x δυνατοτητες και το MAC ειναι MAC, Unix based, different nice desktop κλπ. Οτι βολευει τον καθενα τον βολευει.

    Στο θεμα τωρα. Για το Ελληνικο hosting, το μονο που εχω να πω ειναι “κοροϊδια”. Απλα πραγματα. Στο 95% των Ελληνικων hosters, τα features που σου δινουν ειναι στο μισο, με την διπλη τιμη, απο οτι θα το βρεις στο εξωτερικο. Αυτο βεβαια οφειλεται σε μεγαλο ποσοστο στο κοστος δημιουργιας ενος σοβαρου datacenter με ποιοτητα υπηρεσιων στην Ελλαδα… Υπαρχουν πολυ λιγοι σοβαροι Ελληνες hosters, που δεν εμπιπτουν στον ορο “κοροϊδια” αλλα ειναι πανακριβοι δυστυχως.

    Το αρθρο, οπως λεει και ο φιλος μου ο Γιωργος, δεν το εχω διαβασει αρα δεν μπορω να εκφερω γνωμη. Στα σημεια που αναφερεσαι ομως συμφωνω. Απλα υποθετω οτι το να βαλεις καποιον σχετικο με το αντικειμενο να γραφει αρθρα ερχεται ακριβα, οποτε τι κανεις ως Ελλην μεγιστος επιχειρηματιας? Προσλαμβανεις ενα δημοσιογραφο! Ετσι, η καταστροφολογια και η παραπληροφοριση πλημυριζει τις σελιδες σου…

    Ε ρε δηλητηριο…. Παω να πιο κανα νερο μην παθω τπτ raspberry

  • elena 21/05/2009 at 04:46

    Εξαιρετικό ποστ. Συμφωνώ ιδιαίτερα με το κλείσιμο: ”μίας χώρας που η τεχνολογική της παιδεία είναι έτσι κι αλλιώς σχεδόν στο μηδέν”. Καλύτερα α-πληροφόρηση παρά παραπληροφόρηση.

    Σχετικά με το χόστινγκ πάντως, επειδή με φίλους θέλαμε να στήσουμε μπλογκ με δικό μας domain, το ψάξαμε κάμποσο και είδαμε γενικότερα αρκετά θετικά σχόλια για το support της tophost.gr και της cretaforce.gr.

    (Άσχετα που δεν κάναμε τπτ στο τέλος =ρ )Τέλος πάντων. Όσο υπάρχει αντίλογος στην παραπληροφόρηση, έχουμε ελπίδες σαν έθνος =)

  • netfreak 21/05/2009 at 05:40

    Ουφ, Ας τα πάρω ένα ένα για να μην μπερδευτώ.

    Bandwidth = εύρος γραμμής
    Data transfer = Μηνιαίο όριο μεταφοράς δεδομένων – εξαρτάται απ’ το πόσο μεγάλο είναι το εύρος γραμμής.

    HostGator = known overseller. Πολύ καλό deployment βέβαια αλλά για ΜΙΚΡΑ sites και μόνο.

    @apas σου εφιστώ την προσοχή στο TOS της εταιρίας και συγκεκριμένα στις παραγράφους 5, 7 [α+β] και 8 που δείχνουν ξεκάθαρα ότι το “UNLIMITED” είναι marketing term και τίποτα παραπάνω.

    Στο θέμα των περιοδικών έχω να πω ότι η ποιότητα της υλής κρίνει και το κομμάτι τον αριθμό του αναγνωστικού κοινού, συνεπώς και το κομμάτι της διαφημιστικής πίτας. Άρα δεν είναι θέμα αν σου αρέσει πάρτο, αλλιώς όχι. Η αγορά είναι μικρή και οι “παίχτες” λίγοι…

    Στο θέμα MAC/PC έχω να πω απλά ότι εδώ και χρόνια είναι καθαρά θέμα λειτουργικού συστήματος. Η ανωτερότητα του OS X είναι τέτοια, που αν το άνοιγε για όλα τα PCs η Apple θα είχε με την μία ένα 30% της αγοράς. Το παραπάνω που πληρώνει ο Mac user είναι πέραν του design, η προσοχή της Apple στην όσο το δυνατόν καλύτερη υποστήριξη hardware μέσω του OS X [ αφού η ίδια επιλέγει τις συνθέσεις της ]

    @stratosg: Νομίζω ότι μόνος σου καταρρίπτεις τα επιχείρηματα σου :p Το ακριβότερο πράγμα στην Ελλάδα είναι το bandwidth, λόγω φυσικά της μικρής αγοράς και των λιγοστών Datacenters. Αυτό ανεβάζει τις τιμές των Ελλήνων πάροχων φιλοξενίας που είναι στην Ελλάδα! Σηκώνει μεγάλη συζήτηση το συγκεκριμένο θέμα με πολλές παραμέτρους και απρόβλεπτους παράγοντες. Όσο ο χρήστης έχει τις σωστές πληροφορίες και κάποιες γνώσεις, πιστεύω ότι θα μπορεί να επιλέγει σωστά.

    Δεν νομίζω ότι υποχρεώθηκε ο Κ. Καρέτσος να γράψει αυτό το μονόστηλο [ έχει δικό του ολόκληρο κομμάτι στο περιοδικό ] και δεν έχω κάτι εναντίων του, είναι λάθος του περιοδικού που το άφησε να βγει στον “αέρα”. [ Quality of Content fail ]

    @elena Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Δεν μπορώ να είμαι αντικειμενικός ως “ανταγωνιστής” των δύο εταιριών που αναφέρεις, αλλά θα τολμήσω να πω ότι στην cretaforce κάνουν πολύ καλή δουλειά και με μεράκι.

  • Apostolos 21/05/2009 at 09:47

    Hitman,

    εγώ έχω πάρει από την Hostgator αυτό http://www.hostgator.com/shared.shtml (Hatchling). Το bandwith (σημ. το bandwith το εξηγεί όπως εσύ το data transfer) το έχει unlimited – και έτσι όντως αφού δε μου κόψαν ποτέ τη σύνδεση. Από την άλλη που θα μπορούσα να δω το data transfer? Δεν το βρήκα πουθενά.

    Btw, δεν είχα ποτέ downtime με την Hostgator και όλα μέχρι τώρα δούλευαν στην εντέλεια. Ποτέ, τίποτε μέχρι τώρα δεν έχει πέσει ή χαλάσει (Jah bless!).

    H Hostgator overseller? Δεν θα το έλεγα αφού με 90€ όπως είπα, είχα πάρει ελληνικό domain .gr από Έλληνα registrar και το hosting packet Hatchling με προ-πληρωμή 3 χρόνων εφάπαξ που μου βγήκε ο μήνας στα $4.95 και -20% off από το συνολικό ποσό. Δηλαδή λίγο πάνω από τα 3€/μήνα. Overseller? Και με τέτοια features που δίνει στο πακέτο αυτό; Σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό έδινε τα περισσότερα στη καλύτερη τιμή.

    Αν και δεν ξέρω για το scaling της και το πόσο μεγάλο deployment υποστήριζει, υποθέτω πως ένα αξιοπρεπές scaling το έχει. Απ’ την άλλη αν θες να κάνεις host ένα μεγάλο portal, start-up ή οτιδήποτε άλλο θες σαφώς μεγάλο scaling. Τότε θα συνιστούσα Media Temple ή Amazon ή Rackspace.

  • Apostolos 22/05/2009 at 10:58

    :O ok. Μπέρδεψα τους όρους lol. Thanks πάντως!

  • netfreak 22/05/2009 at 03:44

    Απόστολε μάλλον μπέρδεψες τι εννοώ με τον όρο overselling.

    Στον χώρο του hosting είναι αρκετά συχνός και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σωστά σαν τεχνική επέκτασης [ με αρκετές επιφυλάξεις επ’ αυτού ], είτε τελείως λάθος, κάτι που γίνεται στις περισσότερες των περιπτώσεων.

    Για να σου δώσω ένα τελείως παράδειγμα. Κάθε server έχει ένα X όριο λογαριασμών στο οποίο μπορεί να ανταπεξέλθει το configuration του, από πλευράς CPU, RAM κ.τ.λ.

    Ένας overseller πουλάει όμως Χ+200 λογαριασμούς βασιζόμενος στην λογική ότι η πλειοψηφία των χρηστών δεν κάνει χρήση ούτε του 50% των resources που τους παρέχονται έτσι ώστε να μεγιστοποιήσει το κέρδος. Βέβαια μετά μπαίνουν κι άλλοι παράγοντες που μπορεί να είναι θετικοί ή αρνητικοί. Θα μπορούσα να γράψω όλοκληρο “σεντόνι” αλλά θα αρκεστώ απλά σε μερικούς όρους: scaling plan, virtualization, grid hosting και πολλά άλλα που έχουν να κάνουν με την επεκτατική πολιτική μιας εταιρείας.

Η γνώμη σου ( Ακύρωση απάντησης )

Ενημέρωση για νέα σχόλια


Copyright © 2006-2024 netfreaks.gr • All Rights Reserved • Powered by Wordpress • Design by Gerasimos Tsiamalos • seamless Hosting by Cityhost